محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

سویچ KVM چیست و چه کاربردی دارد ؟

سویچ کی وی ام | KVM Switch چیست؟ هر زمانی که برای یک شبکه کار صحبت از سویچ می شود بلافاصله سویچ های شبکه به ذهنش خطور می کند ، اما ما سویچ هایی داریم که برای مصارف دیگر هم استفاده می شوند که یکی از آها KVM Switch است. کلمه KVM مخفف Keyboard Video Mouse است و همانطور که از نامش هم پیداست وسیله ای است که امکان اتصال چندین Keyboard Video Mouse را دارد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

سویچ KVM چیست و چه کاربردی دارد ؟

این نوع سویچ یک نوع سخت افزار است که به کاربر اجازه می دهد چندین کامپیوتر را از طریق یک مانیتور و کیبورد و ماوس مدیریت کند و نیازی به خرید تعداد اضافه ای از این تجهیزات نیست. KVM Switch ها معمولا در مراکز داده و تعداد زیاد سرورها مورد استفاده قرار می گیرند ، در واقع مکانهایی که شما تعداد زیادی سرور در رکهای خودتان دارید و نمی توانید برای هر کدام از آنها یک مانیتور و کیبورد مجزا تهیه کنید. شما با استفاده از KVM Switch می توانید براحتی با فشردن یکی از کلیدهای کیبورد بین سرورهای مختلف جابجا شوید.

سویچ KVM چیست و چه کاربردی دارد ؟

از ساده ترین مزایای استفاده از KVM می توان به کاهش هزینه های خرید مانیتورها و کیبورهای اضافی و از همه مهمتر کاهش فضای مصرفی مرکز داده می توان اشاره کرد. KVM Switch به عنوان PC Switch هم شناخته می شود. سویچ های KVM بر اساس تعداد پورت ها ، اندازه Unit ها ، نوع پورت ها و حتی نوع CPU و ... طبقه بندی می شوند. برخی از KVM ها قابلیت مدیریت شدن از طریق وب و پروتکل HTTP را نیز دارند ، این مطلب صرفا هدف معرفی این دستگاه را دارد ، در مطالب بعدی بصورت ویژه در خصوص امکاناتی که این دستگاه دارد و برندهای مختلف آن اشاره می کنیم.


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات